Si fos mineral seria sorra / per barrejar-me amb l’aire / i volar ben alt, elevant-me / damunt de tot i de tothom.

Si fos animal seria ocell / per moure’m d’un indret / a un altre lliurement i poder / cantar sempre alegre i feliç / a l’avi sol i a l’àvia lluna, /  als germans núvols, / a les germanes muntanyes, / a les germanes flors, / als germans rius, / al germà oceà, / a la mare terra, / al pare cel.

Si fos un arquetip / seria vagabund / que erra i viatja / d’un indret a un altre, / tot el planeta seria la meva pàtria, / no existirien llavors / ni estats ni fronteres,/ la raó de la meva existència / és la cerca continúa, / la cerca de mí mateix, / la cerca de bellesa, / la cerca d’allò veritable, / la trobada amb la novetat, / amb els canvis, / amb el moviment, / amb el dinamisme, / amb l’altri que em fa de mirall.

Si fos arbre seria roure / per albergar a tots els animals / i poder donar-lis aixopluc, / protegir-los / sota la meva enorme copa / i les meves robustes branques.

Si fos astre seria la lluna / per lluminar la foscor de les nits, / per fer sortir i udular / dels seus caus als meus germans llops, / per escalfar els cors / dels enamorats, / aniria coordinat amb les marees, / amb els canvis estacionals / naturals i cíclics, / mouria i connectaria / les emocions de tots els éssers / sensibles i emotius / amb llunàtica intuició / faria possible / que un llunàtic / desig i anhel / es convertís / en quelcom eròtic i sensual.

Sóc vent,

sóc aigua,

sóc aire,

sóc pols,

sóc somni,

sóc arbre,

sóc camí,

sóc porta,

sóc mar.

 

A vegades moro,

a vegades visc,

a vegades ploro,

a vegades ric,

a vegades estimo,

a vegades odio,

a vegades ajudo,

a vegades ignoro,

a vegades pujo,

a vegades baixo,

a vegades barroer,

a vegades tendre,

a vegades violent,

a vegades mascle,

a vegades femella,

a vegades sol,

a vegades lluna,

a vegades Apol·lo,

a vegades Afrodita,

a vegades assenyat,

a vegades foll,

a vegades sommiador,

a vegades materialista,

a vegades capitalista,

a vegades marxista,

a vegades solidari,

a vegades egoïsta,

a vegades creador,

a vegades destructiu.

 

Ballo entre dos pols…

em moc entre dos mars…

una blanca, l’altra fosca

